Isteri memeranjatkan suaminya yang merupakan perokok tegar dengan kek hari lahir beserta mesej yang cukup istimewa

Semua orang telah tahu bahawa merokok memudaratkan kesihatan anda, tetapi berjuta-juta orang ketagih dengan tabiat yang berbahaya ini. Justeru, ramai daripada kita yang telah berusaha sebaik mungkin untuk menyedarkan orang tersayang akan bahaya ketagihan rokok, tetapi kami yakin tiada seorang pun daripada mereka yang telah mencuba pendekatan wanita ini!
Anda mungkin melihat gambar kek hari jadi unik yang tersebar di seluruh Facebook sepanjang hujung minggu. Gambar-gambar yang dipersoalkan itu menunjukkan kek hari jadi yang dibuat oleh isteri khas untuk suami tercinta.
Sebagai memperingati hari kelahiran suaminya dengan cara yang istimewa, wanita ini memutuskan untuk menyampaikan mesej penting kepada suaminya, yang merupakan seorang perokok tegar.
Kek hari jadi ini direka dengan pek rokok yang lengkap dengan label amaran, bersama-sama dengan mesej yang berbunyi, “Merokok membawa maut, hargailah baki nyawa abang” ditulis di kubur kecil di sebelah pek rokok!
Apa yang menjadikan pos itu lebih lucu ialah beliau membuat suaminya bergambar dengan kek tersebut. Ungkapan-ungkapannya tidak ternilai!
Sudah tentu, netizen di Malaysia tidak dapat membantu tetapi menyatakan gambar ini  begitu lucu. Status itu menjadi sangat berharga dengan lebih 10,000  kali dikongsi dan menerima 8,600 reaksi di Facebook.
“Hahaha! Senyumannya benar-benar tidak ikhlas! “, ulas seorang netizen.
Terdapat juga individu lain yang memberikan beberapa idea tentang cara untuk memperbaiki kek itu.
“Lebih baik jika kubur itu lebih besar daripada paket rokok, dan anda sepatutnya menulis nama suami anda. Sah dia akan berhenti merokok sepenuhnya pada hari esok! “, luah seorang netizen.
“Dia sepatutnya meletakkan kuburnya sendiri pada kek itu kerana biasanya perokok ‘secondhand’ yang menanggung akibat yang negatif,” kata seorang netizen lain.
Kredit: Facebook| Suami Isteri Bahagia
Walaupun lucu, kami berharap suami wanita itu memahami niat baik isterinya. Merokok memang tabiat buruk yang boleh mendatangkan kesan buruk kepada kesihatan anda dan juga kepada orang-orang di sekeliling anda. Semoga suaminya berhenti merokok selepas melihat kek itu!

SUMBER 

Comments

Popular posts from this blog

Bahu kaku banyak serang wanita

Datuk Seri Vida didenda RM4,800

Lelaki Jepun hidup tanpa membelanjakan wang selama 36 tahun, hanya guna baucar